Kali Linuxta RDP (Uzak Masaüstü Bağlantısı) Aktivasyonu ve Wİndows 10 dan RDP


KALİ LİNUX RDP (Uzak Masaüstü Bağlantısı) Aktivasyonu

     Windows 10 dan ya da farklı bir sistemden Kali linux a remote destkop yapmak için bazı komut satırlarının yazılıp ve bazı uygulamarın kurulması gerekiyor. İlk 3 adım güncellenmiş sistem durumunuz ve bağlantı hızınıza göre biraz uzun sürebilir. Root kullanıcısı değil iseniz su login yada komut satırları başına sudo komutunu eklemeyi unutmayınız.

1.ADIM
   
     İlk önce terminali açıp databasei mizi gümcelliyoruz.

apt-get update
2.ADIM
   
      Mevcut uygulama versiyonlarını güncelliyoruz.

apt-get upgrade

3.ADIM
   
apt-get dist-upgrade

4.ADIM
   
      xrdp yi instal ediyoruz.

apt-get install xrdp -y
5.ADIM
   
      xrdp ve xrdp-sesman ı başlatıyoruz.

service xrdp start <enter>
service xrdp-sesman start <enter>

6.ADIM
   
      Sistem başlangıcında xrdp nin aktif olması için aşağıdaki komutu yazıyoruz.

update-rc.d xrdp enable

7.ADIM
   
      Gnome core u kaldırıyoruz.

apt-get remove gnome-core

8.ADIM
   
      Sırasıyla lxde-core , lxde , kali-defaults , kali-root-login ve desktop-base uygulamaları ve eklentilerini kuruyoruz. Not : ben hepsini tek komut satırında kurdum eğer hata alır iseniz uygulamaları tek tek apt-get install lxde  şeklinde kurmayı deneyin.

apt-get install -y lxde-core lxde kali-defaults kali-root-login desktop-base

9.ADIM
   
      display uygulaması için komut satırı yazıldıktan sonra seçim yapılması gerekiyor .Aşağıdaki komut satırını yazdıktan sonra resimde de görüldüğü gibi /usr/bin/startlxde nin id numarası seçilip(sizde farklı olabilir) enter a basılmalıdır.

10.ADIM
   
     Son olarak terminale reboot komutunu vererek sistemimizi yeniden başlatıyoruz.

WİNDOWS 10 TARAFINDA KALİ LİNUX A RDP (Uzak Masaüstü Bağlantısı) GERÇEKLEŞTİRME VE KISAYOL OLUŞTURMA



1.ADIM
   
    İlk olarak window simgesine tıklayıp uzak masaüstü uygulamasını açıyoruz. ve bağlanıcağımız kali makinemizin ip bilgisini girip eğer bilgileri kaydetmek istiyorsak Kimlik bilgilerini kaydetmeme izin veri  tıklıyoruz.




2.ADIM
   
    Daha sonra gelen ekranda isteğe göre  şifre girilirken beni anımsa kısmını tikli tutabilirsiniz.

3.ADIM

    Kısayol oluşturma için kısayol oluşturmak istediğimiz yere sağ tıklayıp yeni den kısayol a tıklıyoruz. resimdeki gibi konum kısmına mstsc.exe /v:11.22.33.44(makine ip adresi) yazıyoruz.Daha sonra gelen ekranda ise kısayolmuza isim verdikten sonra kaydediyoruz . İşlem tamamdır.


Güzel Günler ..


0 yorum :